måndag 26 april 2010

Tänk vad man kan hålla på och ändra sig fram och tillbaka. Fast det handlar om stora beslut angående framtiden så är ingenting svart på vitt eller klart som korvspad.
Jag har länge varit säker på att jag måste prova på en karriär (åtminstone en utbildning) inom mode-/textilindustrin. Jag trodde jag hade helt och fullt tagit det beslutet.
Men nej, till hösten ska jag istället läsa hållbar utveckling. Och det känns himlans bra, eller i alla fall bra. Det kommer från mig som för bara några veckor sedan inte ens orkade tänka på naturvetenskapsrelaterade utbildningar.
Fortsättning följer antar jag.

2 kommentarer:

  1. Fast om jag ska vara ärlig tror jag hållbar utveckling är ganska samhällsvetenskaplig! Och den är ju bara ett år, så du kan ju testa dina sömnadsvingar efter det! :)
    Bra att du kommer till p&l också! :D

    SvaraRadera
  2. Jo jag har förstått att den inte är så naturvetenskaplig, menade bara att jag för ett tag sedan inte ens orkade tänka på att plugga vid ett riktigt universitet...men nu känns det som enda alternativet helt plötsligt!

    SvaraRadera