måndag 8 mars 2010

Jag drömmer om att få jobba med någonting kreativt (att skapa kläder och smycken är liksom det roligaste som finns). Men jag tvivlar alltid på om jag verkligen skulle kunna klara av ett yrke där det ingår att man måste vara kreativ och leverera nya, spännande idéer. Fast jag har ju viljan och försöka kan man alltid. Så försöka ska jag!
Sedan gäller det att andra förstår sig på det jag har i huvudet, då jag har en förkärlek för udda och (ibland) smått fula och konstiga saker. Sådant är mycket mer spännande än det helt vanliga och traditionellt(?) fina. Eller egentligen är det mer i kombinationen fint och vanligt tillsammans med konstigt och småfult som magi kan uppstå. De två parterna gör sig bäst tillsammans.

1 kommentar:

  1. Go for it! Har man en dröm är den värd att statsa på, eller iallafall testa. Det finns folk som går i min klass som är 27 år. Tänk vad många år de har haft för att bestämma sig, man har så gott om tid! Och jag tror att udda och smått fula saker kan göra succé.

    SvaraRadera