fredag 22 januari 2010

Hatkärlek

Kläder är på många sätt det bästa jag vet. Men det är också det värsta. Jag har sen flera år tillbaka haft väldigt svårt att hitta kläder som duger. Antingen är det något veck som jag anser vara överflödigt eller en färg som inte riktigt passar mig. Jag kan hitta fel på i stort sett alla plagg.
Detta har lett till att jag har en mycket sparsmakad garderob. Jag kan gå så långt som att säga att jag nästan inte har någonting att ta på mig.
Problemet är kanske ett ytligt sådant, det vet jag, men det gör inte saken bättre. När man ska iväg och träffa vänner, fika på stan eller hälsa på ens syster är det mer än jobbigt att få dra på sig saker man hatar, bara för att det är det enda alternativet.
Ibland undrar jag varför jag inte bara går och köper mig några plagg som nästan duger så att jag i alla fall har något att sätta på mig.
Självklart har det här inte med plaggen i sig att göra, utan hur jag ser på mig själv. Det är jag som inte duger.
Hur man ändrar på sådana tankar har jag inte kommit på än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar